fredag 16. november 2007

Kor går Brage?


Brage er Odin sin sønn med Gunlød, gift med Ydun. Brage spiller harpe dagen lang og dikter selv sine sanger og er diktekunstens gud. Brage kjenner også runenes magi.
I det siste kan det virke som Brage heller spiller harpe dagen lang enn å formidle litteratur. Dessverre har markeringa av brageprisen krympet mer og mer inn. Eg minnast korleis det var i byrjinga. Direktesendt tv-show i beste sendetid, her skulle forfattarane feirast og det skulle visast for heile nasjonen? Eg veit ikkje heilt kva som har skjedd med den ein gong så vitale Brage? Først forsvann han frå skjermen meir og meir, og i år har Brageprisen ikkje tatt seg bryet med å sende ut materiell til biblioteka. Priser av ulike slag er svært kjærkomment for biblioteka. Det er ein fin mogelegheit til å eksponere forfattarer som elles ikkje får så mykje merksemd. Ja, for det er jo ofte slik at prisane som heng høgt ofte går til forfattarar som få har høyrt om! Kan dette være grunnen til at Brage meir og meir har trekt seg tilbake til Valhall? Eg berre spør?
På Wikipedia les eg om Brage at "Han var klok og veltalende, men har en relativt anonym plass i mytologien. Dette kan tolkes dithen at Brage simpelthen er en av Odins mange skikkelser." Dette seier vel det meste.., eller (?)

1 kommentar:

CassandraMortmain sa...

Enig, Brage har forsvunnet fra radaren. Faktisk hørte jeg om nominasjonene først på et par blogger, og siden vinnerne - også på blogger. Selv kulturavisa Morgenbladet hadde ikke noe Brage-stoff (eller har jeg sovet mens jeg har lest?).

For øvrig kommer det snart en omtale av Bragevinner Linn Sunne si vinnerbok "Happy" på bloggen min. Jeg må bare få tid til å skrive omtalen først.